|
Wprowadzenie elementów j. angielskiego poprzez gry i zabawy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3249 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Tematyka języka angielskiego jest zgodna z tematyką kształcenia zintegrowanego, Po moim rocznym doświadczeniu stwierdziłam, że te działania przynoszą bardzo dobre efekty. Dzieci chętnie się uczą i zapamiętują szybko słownictwo angielskie. CYKL ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH WOKÓŁ OŚRODKA TEMATYCZNEGO "TO MY DZIECI"- These we children Projekt zajęć zintegrowanych został opracowany w oparciu o podręcznik kształcenia zintegrowanego "Z Ekoludkiem w szkole" kl. I oraz podręcznik do nauczania języka angielskiego "Bingo"1
- CELE CYKLU ZAJĘĆ
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w zakresie języka polskiego i angielskiego, a w szczególności:
- wypowiadania się na temat swoich zainteresowań i upodobań
- posługiwanie się zwrotami angielskimi typu: What can I do? I can...I can’t...What are doing? I’m watching T V
- posługiwanie się nazwami zabawek w języku angielskim wyrażanie stanu posiadania zwrot I’ve got
- opisywanie stanu swoich uczuć poprzez dobieranie właściwych określeń (I’m sad, angry, happy)
- Rozwijanie umiejętności pisemnego redagowania odpowiedzi na pytania zawarte w podręczniku, dotyczące historyjki obrazkowej " Przygoda dzieci"
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw nad wodą, na boisku itp.
- TEMATY DNIA
- To właśnie ja.
- Nasze marzenia i zabawy.
- Nasze zabawki.
PRZEBIEG CYKLU ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
- TO WŁAŚNIE JA –This is me
- Zabawy muzyczno-ruchowe (Kaseta z muzyką BINGO 1)
- Powitanie przy muzyce piosenką" Good morning children"
- Powitane dzieci stoją w kole nauczyciel wita:
- witam tych, którzy lubią tańczyć
- witam tych, którzy lubią grać w piłkę
- witam tych, którzy lubią się bawić itp.
- Taniec przy muzyce z wykonaniem określonych czynności. Gdy muzyka cichnie nauczyciel prosi (BINGO 1 A str.44):
- Touch the ground
- Turn around
- Point to the door
- Say " hello"
- reach for the sky
- count to five
- That’s all right
- Życzenia dla wszystkich dzieci z okazji "DNIA DZIECKA"-( Podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole")
- Zgodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji w podręczniku str.54, dlaczego dziewczynka siedzi na globusie? (Balony)
- czytanie życzeń Ekoludka (Kaseta z muzyką)
- nadmuchiwanie balonów, pisanie w zespołach na balonach życzeń dla dzieci na całym świecie.
- Zabawa z balonami
- odbijanie balonów taniec z balonami przy muzyce (Lusterko) wyjście z balonami na podwórko i wypuszczenie balonów. (Materiały do kopiowania "Bingo1")
- Zabawy bieżne na boisku. (Karta ćwiczeń nr 2=
- Przeczytanie wiersza pt. "Dziecko i słońce", omówienie jego treści.
- Określenie indywidualnych cech fizycznych i psychicznych
- obserwacja swojej twarzy w lustrze, opisanie jej wyrazu
- określenie swojego nastroju- dobieranie określeń w języku angielskim (I’m angry, happy, sad)
- samodzielne uzupełnianie zdań o sobie
- NASZE MARZENIA I ZABAWY- Ouer dreams and plays
- Scenki pantomimiczne-ulubione zabawy, zajęcia)
- dziecko za pomocą ruchu i gestów pokazuje, co lubi robić, w co się bawić ( Karta ćwiczeń nr. 3 gra Bingo 1B str. 59 kaseta Bingo 1B)
- dzieci słuchają nagrania z kasety
- nauczyciel powoli powtarza te same zdania, a dzieci numerują w swoich książkach odpowiednie obrazki przedstawiając czynności
Number 1 I’m reading a book Number 2 I’m cleaning my room Number 3 I’m watching TV Number 4 I’m making sandwich Number 5 I’m drawing a robot Number 6 I’m doing my homework Number 7 I’m looking for my pensilcase Number 8 I’m talking on the phon Number 9 I’m brushing my teeth
- Ciche i głośne czytanie wyliczanek "W co się bawić" i tekstu "Kieszeń Jacka" ( Podręcznik " Z Ekolud- kiem w szkole")
- wyszukiwanie wyliczankach wyrazów rymujących się i tworzenie własnych rymów ( Karta matematyczna nr 21=
- redagowanie odpowiedzi na pytania związane z tekstem
- Matematyczne gry Ekoludka
- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poznanych zwrotów
- dzieci pokazują wykonywane czynności, inne zgadują. Odpowiadają na pytanie What he (she) is doing?- She is cleaning her room
- NASZE ZABAWKI- Ouer toys
- Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw nad wodą, na boisku itp.
- Zagadki-co to za zabawka? ( Ulubione zabawki przy- niesione przez dzieci "Bingo 1A" "kaseta Bingo")
- ustne opisy wyglądu, pochodzenie uzasadnienie wyboru ulubionej zagadki
- utrwalenie nazw zabawek w języku angielskim i zwrotu wyrażającego stanu posiadania I’ve got...( karta ćwiczeń nr 49)
- zaśpiewanie wspólnej piosenki "I’ve got many, many toys" ( Obrazki z zabawkami "Bingo 1A " str. 49)
- naklejanie odpowiednich podpisów pod obrazkami kolorowanie obrazków ( Podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole"
- przeliczanie swoich zabawek po angielsku
- Układanie ustnego opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej "Przygoda dzieci". Redagowanie pisemnych odpowiedzi na pytania zawarte w podręczniku
- dobieranie zadań do poszczególnych obrazków zgodnie z treścią historyjki (Karta matematyczna nr 22)
- rozpoznawanie zadań pytających, oznajmujących i rozkazujących
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. (Karta ćwiczeń "Bingo 1 B" str. 60)
- Podsumowanie cyklu zajęć
- opowiadanie o sobie, swoich ulubionych zajęciach i upodobaniach
- All abaut me. Utrwalanie zwrotów
- I can
- I cant
- What are yon doing?
- I like...
- I would like...
- wypełnianie karty ćwiczeń.
Małgorzata Szczapa-Głogowska Sp. Nr 17 we Wrocławiu |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|